- Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
- Instytut Dziennikarstwa, Mediów I Komunikacji Społecznej
- Instytut Ekonomii, Finansów I Zarządzania
- Instytut Studiów Informacyjnych
- Instytut Kultury
- Instytut Przedsiębiorczości
- Instytut Psychologii Stosowanej
- Instytut Spraw Publicznych
- Instytut Sztuk Audiowizualnych
- Katedra Lingwistyki Komputerowej
- Katedra Systemów Informatycznych
- Biblioteka WZiKS
- Pracownia Radiowa ?
- Pracownia Telewizyjna ?
- Pracownia Multimedialna I Komputerowa
- Centrum Edukacji Służb Publicznych I Administracji ?
- Obserwatorium Dialogu Obywatelskiego ?
- Wirtualny Kampus UJ
Awarie Systemu Informatycznego IT Wydziału Zarządzania i Komunikacji Spolecznej mogą być w postaci:
- incydentu,
- problemu,
- usługi.
- Przez incydent rozumie się każde zdarzenie, które nie jest częścią normalnego działania infrastruktury IT i powoduje lub może powodować przerwę w dostarczaniu usługi, względnie obniżenie jej jakości. Incydent może być spowodowany uszkodzeniem lub błędnym (niezgodnym z dokumentacją) działaniem elementu infrastruktury Systemu Informatycznego. Incydenty rozwiązywane są przez przcowników PMiK I linii wsparcia
- Przez problem – rozumie się zdarzenie, które jest incydentem, ale jego usunięcie wymaga zaangażowania większej ilości środków. Problemy rozwiązywane są przez pracowników II linii wsparcia zgodnie z instrukcjami awarii i nadzorowane przez Kordynatora serwisu.
- Przez prośbę o usługę – rozumie się zdarzenie, które nie jest incydentem, ale wnioskiem o wykonanie czynności na rzecz pracownika Wydziału przez pracowników PMiK.
Przymowanie zgłoszeń, rozwiązywanie problemów i wykonywanie usług realizowane są przez pracowników PMiK I i II linii wsparcia zgodnie z procedurami i instrukcjami awarii.
- Przez I linię wsparcia – rozumie się grupę pracowników PMiK pełniących dyżury i odpowidzialnych za:
- przyjmowanie wszystkich zgłoszeń od użytkowników Systemu Informatycznego WZiKS
- natychmiastowe diagnozowanie i rozwiązywanie incydentów;
- udzielanie konsultacji (krótkie przeszkolenia, odpowiedzi na pytania dotyczące usług świadczonych przez PMiK dla użytkowników Systemu Informatycznego WZiKS)
- rejestracja nierozwiązanych incydentów na formularzach problemów i przekazanie przez koordynatora serwisu do II linii wsparcia .
- Przez II linię wsparcia rozumie się grupę pracowników PMiK odpowiedzialnych za:
- rozwiązywanie zgłoszeń przekazanych przez I linię wsparcia;
- przygotowywanie i wysyłanie zgłoszeń serwisowych do dostawców zewnętrznych w przypadku awarii wykraczających poza możliwości rozwiązania;
- instalowanie poprawek i modyfikacji w Systemach Informatycznych WZiKS;
- nadawanie i odbieranie uprawnień do Systemach Informatycznnych WZiKS;
- monitorowanie i diagnozowanie Systemów Informatycznych WZiKS.
- definiowanie problemów przy powtarzających się incydentach;
- Przez Kordynatora serwisu rozumie sie pracownika PMiK odpowidzialnego za nadzorowanie i raportowanie procesu naprawy sprzętu.
Każde wystąpienie incydentu, awarii lub prośby o usługę, związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem Systemu Informatycznego (sieci, infrastruktury komputerowej, multimedialnej, itd.) Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej zgłoszone jest do zespołu dyżurującego Pracowni Multimedialnej i Komputerowej.
Zgłoszenia złożyć można za pośrednictwem:
- Infoportierni ,
- telefonicznie - telefon zespołu dyżurującego PMiK: 5908,
- formularza awarii,
Dostęp do Internetu, to obecnie dla wielu studentów i pracowników UJ, niezbędny warunek funkcjonowania i realizowania swoich zadań. Zadania te realizowane są m.in. za pomocą aplikacji internetowych Uniwersytetu Jagiellońskiego, tj.:
- Uniwersyteckiego systemu poczty elektronicznej
- Zintegrowanego System Zarządzania SAP
- Uczelnianego Systemu Obsługi Studentów USOS
- Platform Zdalnego Nauczania PEGAZ, SMOK, JASZCZUR
- Portalu UJ
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej mieści się w nowoczesnym budynku Kampusu 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego, w którym dostęp do Internetu umożliwiają:
- sieć stacjonarna we wszystkich salach dydaktycznych, sekretariatach, pokojach wykładowców oraz ponad 70 ogólnodostępnych stanowiskach komputerowych Wydziałowej Biblioteki
- sieć bezprzewodowa UJ_WiFi na terenie Biblioteki oraz na wszystkich piętrach centralnego holu budynku Wydziału i okolicznych sal wykładowych.
Dostęp do sieci bezprzewodowej UJ_WiFi jest możliwy dla osób, które:
- znają i akceptują Zasady użytkowania sieci WZiKS
- mają aktywne konto pocztowe w centralnym systemie pocztowym UJ
- poprawnie skonfigurowaną sieć WiFi swojego urządzenia.
Prawidłowa konfiguracja* powinna Wam umożliwić dostęp do Internetu z przepustowościami do 54 Mb/s z różnego typu urządzeń: standardowych komputerów, notebooków, PDA, palmtopów, telefonów GSM typu smartfony itp.
Zapraszamy do zapoznania się z poradnikami konfiguracji WiFi.
Dostęp do repozytorium plików Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ