Przejdź do głównej treści

Przedsiębiorczość w sporcie. Zasady i praktyka

 

Redakcja: M. Bednarczyk, K. Nessel

Wydawca: CeDeWu

Wydanie I, Warszawa, 2016

ISBN: 978-83-7556-853-0

 

 

 

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

 

CZĘŚĆ II. UWARUNKOWANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SPORCIE

ROZDZIAŁ 4. Rynek i produkt sportowy

 

WYRAŻENIA KLUCZOWE:

  • cechy charakterystyczne rynku sportowego
  • eksperckość konsumenta
  • emocje
  • Europejska Karta Sportu
  • heterogeniczność rynku sportowego
  • heterogoniczność odbiorców
  • komercjalizacja
  • konkurencja i współpraca
  • lojalność odbiorców
  • niematerialność
  • nieprzewidywalność
  • ograniczona dostępność
  • optymizm
  • osobiste doświadczenie
  • powszechna atrakcyjność
  • produkt sportowy
  • profesjonalizacja
  • Program Rozwoju Sportu do roku 2020
  • publiczna i grupowa konsumpcja
  • regulacja rynku
  • równowaga konkurencyjna
  • specyficzne emocje i zachowania
  • sport kwalifikowany
  • sport powszechny
  • sport wyczynowy
  • sport zawodowy
  • statystyczny wymiar sportu
  • subiektywność
  • szeroki wymiar sportu
  • ulotność
  • wąski wymiar sportu
  • wielość interesariuszy i celów
  • wymiar gospodarczy sportu

 

 

DODATKOWE MATERIAŁY:

  1. Aktualny stan prac nad statystykami dotyczącymi ekonomicznego wymiaru sportu na poziomie europejskim: http://ec.europa.eu/sport/policy/economic_dimension/sport_statistics_en.htm
  2. Biznesowa analiza tendencji na rynku artykułów sportowych w Polsce: Rynek artykułów sportowych w Polsce 2014, Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014-2016, 2015, PMR oraz tu: www.sportmarketing.pl/newsroom/25696,rozwija-sie-rynek-artykulow-sportowych
  3. Przemiany organizacyjne i kulturowe na polskim rynku sportowym jako szansa dla przedsiębiorczych:  Starakiewicz U., Kubow M. (2014), Przejawy przedsiębiorczości w sporcie w kontekście uwarunkowań kulturowych i organizacyjnych rozwoju branży, Problemy Zarządzania, vol. 12, nr 3 (47), s. 109-126.
  4. Raporty dotyczące kolejnych rachunków satelitarnych sportu dla Polski znajdują się w zakładce z badaniami i analizami w części „SPORT" na stronie internetowej Ministerstwa Sportu i Turystyki: www.msport.gov.pl/badania-i-analizy.
  5. O rozwoju polskiego rynku fitness: www.sportmarketing.pl/newsroom/26416,polski-rynek-fitness-rosnie-szybciej-niz-europejski
  6. Rozważania teoretyczne o rynku sportu profesjonalnego: Sznajder A. (2007), Charakterystyka rynku sportu profesjonalnego, Gospodarka Narodowa, vol. 10, 3. 45-65, LINK.
  7. Klisiński R. (2011), Rynek dóbr i usług sportowych, Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej, Bielsko-Biała.

 

 

^^^^   PODRĘCZNIK

<<<   ROZDZIAŁ POPRZEDNI

ROZDZIAŁ NASTĘPNY  >>>>>