Jeżeli chcesz w latach 2017-2019 napisać pracę magisterską, polegającą na rozwiązywaniu rzeczywistych problemów w prawdziwych organizacjach

Badania dla praktyki. Wykorzystanie wdrożeniowych prac magisterskich opartych na badaniach w działaniu dla rozwoju organizacji

Projekt o numerze WND-POWR.04.01.00-00-IH02/16, finansowany w ramach programu POWER,
konkurs INNOHUMAN

Okres realizacji projektu: 01.09.2017 – 30.11.2019

 

Projekt dotyczy przetestowania i wdrożenia do praktyki modelu wykorzystania badań w działaniu (BwD) w procesie przygotowania wdrożeniowych prac magisterskich. W trakcie testowania modelu, a także po wdrożeniu go do praktyki jednostki, realizowana będzie intensywna współpraca z pracodawcami, docelowo mająca zaowocować zwiększeniem poziomu zatrudnialności absolwentów. Prace prowadzone w oparciu o takie podejście będą miały konkretny, praktyczny wymiar, w swoim zamierzeniu zmieniający na lepsze sytuację badanych organizacji. BwD opierają się bowiem na spiralnym cyklu, składającym się z planowania akcji, wdrożeniu działania, obserwacji rezultatów i refleksji zmierzającej do ponownego planowania ulepszeń. Pozwalają na tworzenie nowej wiedzy poprzez proces rozwiązywania realnych, autentycznych problemów biznesowych i organizacyjnych.

Studenci realizujący prace w oparciu oproponowany model będą mogli wcielać się w rolę konsultantów, współrealizujących badanie w działaniu z członkami danej organizacji lub też realizować badanie w oparciu o własną praktykę. Obydwa podejścia pozwolą na to, aby nabyli oni unikatowe, praktyczne umiejętności krytycznej analizy oraz świadczenia usług konsultingowych.

Kompleksowość modelu polega na tym, że już na etapie I semestru I roku SUM tworzy się relacje między studentem a rynkiem pracy. Student nie przygotowuje się do rozwiązywania teoretycznych problemów wyimaginowanych organizacji, ale w sposób praktyczny przygotowywany jest do realizacji pracy o charakterze wdrożeniowym. Ponadto, poprzez charakter BwD, ich partycypacyjność, studenci w praktyce, w działaniu, budują umiejętności współpracy w grupie, dyskusji, tworzenia praktycznych, realnych rozwiązań. Dodatkowo, dzięki odpowiedniemu przygotowaniu teoretycznemu, potrafią w praktyce organizacyjnej wykorzystać różnorodne modele oraz metody badawcze (ilościowe oraz jakościowe) na rzecz poprawy działania instytucji.

Kierownik projektu: Dr Beata Jałocha

Komunikaty dziekanatu - archiwum